maandag 20 oktober 2014

5 manieren om je kamer wat gezelliger te maken

Ik was laatst aan het denken wat ik nog kon doen om mijn kamer nog wat gezelliger te maken. Uiteindelijk kon ik, met wat hulp van het internet, een heel lijstje samenstellen met dingen die ik kon gaan doen. Ik heb de 5 leukste uitgekozen om met jullie te delen!

1. Fotoslinger
Deze DIY heb ik al uitgebreid beschreven in mijn artikel over de fotoslinger. Het is supermakkelijk en je hebt er ook heel erg veel plezier van! Als je een lege muur hebt, een saaie kast of een schilderij dat aan de onderkant wel wat decoratie mag gebruiken, is dit een goeie oplossing.
2. Kaarsen
En dan voornamelijk geurkaarsen. Sommige geurkaarsen kan ik echt misselijk van worden, vooral in de zomer. Maar in de koudere dagen, merk ik toch altijd dat ik wat meer geurkaarsen in mijn kamer ga neerzetten. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar appelkaneel of andere warme geuren. Geuren als cupcake of andere zoete dingen vind ik al snel té zoet en daar wordt ik dan ook sneller misselijk van. Maar als je de goede kaars uitkiest, kan je deze op elk moment in het jaar branden!
Yankee Candles zijn echte aanraders!
3. Bloemen
Echte of neppe bloemen, het staat allebei even vrolijk en gezellig. Zelf heb ik echte én neppe bloemen. Ik weet niet precies wat ik zelf nou het fijnste vind. Neppe bloemen zijn fijn, omdat je ze niet hoeft te verzorgen (waar ik ook echt heel slecht in ben!), maar echte bloemen ruiken zo lekker! Dus had ik besloten om het een beetje te variëren. Het geeft wat extra kleur en sfeer in je kamer en maakt het dus ook gelijk een stuk gezelliger!

4. Veel zachte dingen
Als je een laag bed heb, leg er dan veel kussens of dekens op! Zorg dat het er lekker zacht en fluffy uitziet, zodat je er elk moment van de dag zin hebt om in te duiken. Ik leg zelf meestal een aantal zachte kussens aan de ene kant van m'n bed en leg daarna ook nog een zachte deken over mijn normale dekbed, waardoor alles er gelijk een stuk comfortabeler en zachter uitziet!

5. 'Rommel' decoratie
Ik noem het rommeldecoratie omdat ik echt niet weet hoe ik het anders moet noemen, maar hiermee bedoel ik bijvoorbeeld wat tijdschriften neerleggen of een schaaltje neerzetten met daarin wat schelpen of stenen. Ik heb het allebei in mijn kamer. De tijdschriften liggen er voor de sier, maar ook omdat ik er soms een pak en erin begin te bladeren. Ook heb ik een kristallen bakje in mijn kamer met daarin wat zelfgevonden schelpen en stenen. Ook dat geeft een lekker, fris sfeertje en het is altijd leuk om er eens naar te kijken.
Dan waren dat mijn 5 tips om je kamer wat gezelliger te maken! Bij mij hielp het in ieder geval en ik raad ze stuk voor stuk echt aan. Veel succes met jouw kamer wat opleuken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten