zondag 12 oktober 2014

DIY: Fotoslinger

Vandaag heb ik nog een DIY voor jullie! Een paar maanden geleden heb ik besloten om mijn kamer een beetje te veranderen: bed verplaatsen, nieuwe kast, enz. Het resultaat vond ik erg mooi, alleen ik vond het nog een klein beetje saai. Ik heb toen besloten om een fotoslinger op te hangen aan mijn boekenplanken en aan mijn kast. Het zag er erg mooi uit en ik kreeg er veel complimentjes over, dus heb ik besloten om het even met jullie te delen!


Wat heb ik nodig?

  • Vierkante/polaroid foto's 
  • Houten wasknijpers of houten fotoknijpers
  • Washi tape (HEMA)
  • Dun touw

Wat moet ik doen?

Zorg eerst dat je alle materialen in huis hebt. De foto's kan je maken met een polaroid camera, maar veel mensen hebben die natuurlijk niet. Ik heb daar een goeie oplossing voor gevonden: De HEMA fotoservice. HEMA heeft allerlei mogelijkheden om je foto's te laten afdrukken, welk formaat je maar wilt. Ik heb ervoor gekozen om mijn Instagram foto's te laten afdrukken, waardoor je ze in het vierkant kreeg. Ik moet eerlijk zijn: ik was er niet 100% tevreden over. Ik ging er vanuit dat er een wit randje om de foto's heen zou zitten, net zoals om een echte polaroid. Dat staat bovendien als voorbeeld op de website. Ik kreeg dit niet, mijn foto's zijn 10 cm bij 10 cm, maar er zit geen wit randje omheen. Ik vind het niet heel erg en ik heb besloten om ze niet te laten herdrukken, maar als ik nieuwe foto's laat afdrukken, ga ik wel kijken of dat deze keer wel kan. Ik ben niet helemaal ontevreden over de HEMA fotoservice. De foto's waren wel netjes op tijd en ze waren niet erg prijzig! Als je voor snel, goedkoop en toch nog een goed resultaat wilt gaan, raad ik deze fotoservice wel erg aan!
Marokko, Atlasgebergte
De washi tape heb ik ook van de HEMA. Deze kostte ongeveer €2,00. Je kunt ook normale tape gebruiken, maar persoonlijk vind ik het leuker als de tape wat dunner is en ook een leuk printje heeft!
Verder kun je het touw in elke hobbywinkel vinden (volgens mij ook de HEMA), en de wasknijpers ook.

Kies een paar foto's uit en neem daarbij het bijpassende aantal wasknijpers. Leg deze alvast klaar, zodat je daar niets meer aan hoeft te doen. Vervolgens knip je het touw de lengte die je wilt hebben. Als je van de ene kant naar de andere kant van je kast de slinger wilt hebben, moet je hem langer maken dan die lengte. Het touw moet een beetje hangen. Maak daarna het touw erg stevig vast met tape. Gebruik niet extra veel tape, maar doe het op een slimme manier. Doe bijvoorbeeld het touw twee keer onder de tape door, zodat het beter blijft zitten. Het kan er namelijk nog wel eens afvallen als je het niet stevig genoeg opplakt. Hang je foto's er zo sierlijk mogelijk aan. Zorg dat ze niet te dicht bij elkaar hangen, maar ook niet te ver uit elkaar. Dan heb je het perfecte resultaat. 
Je hebt nu jou eigen fotoslinger. Ik vind dit zelf een van de leukste decoraties die je kan hebben in je kamer. Je wordt namelijk constant herinnert aan de foto's die je uitkiest. Zelf heb ik gekozen voor foto's met vrienden en familie, landschappen, huisdieren en ook een paar inspirerende quotes! Je kunt deze slinger op elk moment maken, als je de foto's al in huis hebt, en het is ook nog eens leuk om te doen. Veel plezier met het maken van jou fotoslinger!

1 opmerking: