dinsdag 30 september 2014

John Green boeken

Ik denk dat we op het punt zijn gekomen waar bijna iedereen wel eens van de boeken van John Green heeft gehoord of er zelf een heeft gelezen. Ik natuurlijk ook.
Eerst las ik The Fault In Our Stars, wat ik een erg mooi verhaal vond en het raakte me echt. Het ging over een best gevoelig onderwerp, maar toch, omdat John Green precies weet hoe hij iets moet schrijven, kreeg je niet echt medelijden met de hoofdpersonen.

Voor de mensen die niet weten waar het boek over gaat geef ik nog een kleine toelichting. Het gaat over een meisje, Hazel. Toen ze 13 was, werd er een zeldzame soort kanker bij haar vastgesteld. Ook had ze een tumor in haar longen en ondanks het medicijn dat haar tumor kleiner hoort te maken, kan ze niet genezen. Toch kijkt Hazel nog erg positief op het leven en als ze bij een bijeenkomst voor kinderen met kanker een jongen ontmoet, Augustus Waters, staat haar wereld volledig op z'n kop.
Ik raad het je erg aan om het boek te lezen. Het is emotioneel, mooi, grappig en zeker verslavend! De film over dit boek is een paar maanden geleden uitgekomen. Ondanks dat ik echt moest huilen bij de film, vind ik toch dat veel mensen hem moeten zien, want het is toch echt een mooi verhaal.

Ik ben op dit moment bezig om Paper Towns van John Green te herlezen. Het boek beviel me zo erg de eerste keer, dat ik het niet kon laten om het nog een keer te lezen. Ik moet eerlijk zijn dat het boek me aan het begin niet zo pakte, maar na een stuk of 15 bladzijden werkte het ook erg verslavend.
Paper Towns gaat over een jongen, Quentin. Hij is al bijna zijn hele leven verliefd op hetzelfde meisje, Margo. Op een avond laat hij zich meeslepen in een avontuur van wraak op Margo's 'vrienden' en als Margo de volgende dag niet op school komt, moet hij met een aantal hints die Margo had achtergelaten erachter komen waar ze is.
Dit boek vind ik vooral erg grappig, maar toch leer je er ook wat van. Ook dit is een echte aanrader! Binnenkort komt de film uit van dit boek, waar ik erg enthousiast over ben!

Ik ben van plan om ook nog Looking For Alaska van John Green te lezen, ook al heb ik er niet positieve verhalen over gehoord. Als dat boek me bevalt, ga ik ook nog An Abundance Of Katherines lezen, waar ik ook niet al te positieve verhalen over heb gehoord, maar laat je nooit tegenhouden door de mening van andere mensen, want misschien vind jij het boek wel superleuk en dan heb je hem niet gelezen omdat andere mensen zeiden dat het een saai boek was. Lees dus lekker wat je zelf wilt en laat niemand dat bepalen!

Ik hoop dat ik jullie hierbij een beetje up-to-date heb gebracht over mijn leesvoer van de afgelopen weken en de aankomende weken en dat ik jullie misschien heb aangespoord om deze boeken te gaan lezen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten