zaterdag 4 oktober 2014

Weekend tips

Het weekend is voor veel mensen erg druk en vol met afspraken, maar voor andere mensen is het juist de perfecte gelegenheid om 100% uit te rusten en lekker niks te doen. Zelf vind ik het leuk om afspraken te hebben in het weekend, maar ik vind het ook heerlijk om een hele dag thuis te blijven en dingen te doen die ik leuk vind. Ik heb een paar suggesties voor als je zo'n dag lekker thuis wilt blijven, maar jezelf toch nog wilt vermaken.

Sleepover

Je hoeft niet gelijk een sleepover te houden, maar je kan natuurlijk ook gewoon vragen of iemand even langskomt om je gezelschap te houden. In het weekend hebben de meeste mensen daar wel zin in, als ze geen afspraken hebben natuurlijk. Vraag aan een vriend of vriendin of hij langs kan komen en een paar films wilt meenemen en je hebt al snel een geslaagde middag, avond of sleepover! 
Leuke dingen om bijvoorbeeld te doen tijdens een sleepover zijn een filmavond/nacht houden, challenges doen en samen iets bakken.

Diy's 

Ik raad het af om de hele dag op de bank te gaan liggen achter de tv. Hier word je namelijk erg lui van en dan verpest je eigenlijk een hele dag. Ga ook niet de hele dag achter de computer zitten. Natuurlijk kan je dit wel een tijdje doen, of als je een film gaat kijken, maar zorg ervoor dat je niet de hele dag naar een schermpje zit te staren. Kijk bijvoorbeeld alleen even op het internet om te zien hoe vol het met leuke Do It Yourself dingen staat die je kan gaan doen: Van een fotoslinger tot een lippenbalsem of een lekkernij. Zoek een leuke uit en je kan jezelf al makkelijk een uur vermaken en met een leuk muziekje op de achtergrond is het nog leuker! Je kunt hier binnenkort ook een paar leuke diy's verwachten die je kan gaan uitproberen :)

Koken

Als ik me soms verveel, pak ik een kook- of bakboek erbij en ga ik een paar leuke recepten uitkiezen waarvoor je alles meestal wel in huis hebt. Als je in je kookboeken thuis niet dat soort recepten hebt staan, staat het internet er ook vol mee. Maak bijvoorbeeld heerlijke cupcakes en, als je het in huis hebt, versier ze daarna!
Versierde cupcakes, niet door mij gemaakt!
Dit waren mijn eerste drie tips voor wat je kunt doen in een 'lui' weekend, maar waarschijnlijk komt er nog een artikel aan met dit soort tips, want je moet natuurlijk wel elk weekend wat te doen hebben!
Ga naar je afspraken of vermaak je met deze leuke dingen, fijn weekend!


1 opmerking: