dinsdag 30 september 2014

Favorieten van september

De maand is alweer afgelopen en we gaan zo oktober binnen, maar natuurlijk niet zonder de favorieten van september! Ik heb mijn favorieten onderverdeeld in 2 onderdelen: Beauty en lifestyle. 


Beauty
Ik ben erachter gekomen dat ik deze maand erg veel HEMA nagellak droeg. Ik heb altijd al een paar kleurtjes van HEMA in mijn nagellak-collectie gehad, maar meestal droeg ik kleurtjes van andere merken. Toch ben ik deze maand volledig overgestapt op HEMA nagellak, wat me erg beviel. De longlasting lakjes zijn, naar mijn mening, niet erg longlasting. Na een week begint je nagellak te chippen of bladert het af, maar ach, het blijf nagellak. Ik heb deze maand vooral de basecoat, een witte, een pastel paarse en een effect nagellak van HEMA gebruikt. Ik had bijna elke vijf dagen een nieuwe op en ik kreeg er veel complimentjes over. Een HEMA nagellakje kost €2,50.
In de zomervakantie had ik een lippenstift van Yves Rocher gekocht. Normaal heb ik iets meer budget producten (ook al is Yves Rocher niet een erg duur merk, maar vergeleken met bijvoorbeeld Essence en Catrice, is het wel wat duurder), omdat ik gewoon simpelweg niet genoeg geld heb om altijd dure dingen te kopen, maar ik vond het tijd dat er toch een mooi Yves Rocher lippenstiftje aan mijn collectie toegevoegd moest worden! Ik heb gekozen voor nummer 62, Rose Damas. 
Hij bevalt me erg goed. Mijn lippen worden er niet droog van en de kleur blijft erg lang zitten. Wel vind ik het jammer dat de lippenstift geparfumeerd is, wat minder goed voor je lippen is dan ongeparfumeerde. Maar toch, als je een keer bij de Yves Rocher bent, raad ik je aan om zo'n lippenstiftje te kopen! Deze kostte ongeveer €10.
Lifestyle
Zoals je al in mijn vorige post hebt gelezen, ben ik het boek Paper Towns van John Green aan het herlezen. Dat is ook gelijk een favoriet van september, want het is een fantastisch boek. Als je wat informatie wilt hebben over het boek, of je bent nog niet zeker of je het wilt gaan lezen, kijk dan in mijn vorige post!

Ik ben deze maand erg veel naar mijn platenspeler gaan luisteren. Aan het einde van augustus is deze geïnstalleerd in mijn kamer en sinds dien kan ik geen dag meer zonder een langspeelplaat op te zetten. Ik luister vooral naar oude muziek, zoals Frank Sinatra en The Beatles. Het geeft me een heerlijk gevoel om naar een lp te luisteren. Het geeft een oud, vertrouwd gevoel en het laat me, om eerlijk te zijn, een beetje verlangen naar die tijd, ook al was ik nog niet geboren in de tijd van de lp's. De platenspeler die in mijn kamer staat is een oude van B&O en hij doet het perfect en de kwaliteit is geweldig. Als je thuis nog een oude platenspeler hebt staan, zal ik hem gaan installeren en genieten van de muziek!
Verder heb ik niet heel erg veel nieuwe films gezien deze maand. Ik heb wel een Mean Girls marathon gehouden, omdat ik die films als heel erg lang niet meer gezien had en ik wilde weer even lekker in de Mean Girls stemming komen. Normaal kijk ik heel erg veel films, maar ik heb deze maand geen een film gezien die ik zó geweldig vond dat ik hem je kan aanraden. Hopelijk veranderd dat volgende maand, want het is altijd leuk als een film zó leuk is dat je hem wilt aanraden aan andere mensen!

Dat waren mijn favorieten van september, ik hoop dat ik je misschien heb geïnspireerd om één van deze dingen ook uit te proberen, zodat je kan zien waarom het mijn favoriet was.


2 opmerkingen:

  1. Ik heb in mijn kamer ook een platenspeler en ik luister er denk ik even veel naar als jij! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof blog hayet! Love it & uu xx de koele zwoelerd :))

    BeantwoordenVerwijderen