zondag 5 oktober 2014

Daily skin care routine



Ik ga jullie mijn dagelijkse huidverzorgingsroutine laten zien, want ik wilde even delen welke producten ik nou fijn vind en hoe ik het gebruik. De producten zijn niet heel erg budget, behalve één, want die gebruik ik vaker dan de andere producten, maar ondanks de prijs zijn het echte aanraders.

Clinique 7 day scrub cream rinse-off formula

Met deze scrub begin ik in de avond met mijn huidverzorging, maar niet elke avond. Meestal gebruik ik het 3 tot 5 keer per week. Ik breng de scrub eerst aan op mijn wijsvinger en zet daarna een stip op mijn voorhoofd, neus, kin en mijn wangen. Daarna smeer ik het met mijn vingers uit over mijn gehele gezicht, maar ik vermijd mijn ogen. Dan maak ik een washandje nat met lauw water en haal de scrub met een ronde beweging van mijn gezicht af. De dode huidcellen zijn van je gezicht af en je huid is gelijk een stuk gladder.

Clinique clarifying lotion 2

Nadat ik mijn huid gescrubd heb, maak ik een wattenschijfje vochtig met deze lotion en ga daarmee over mijn gezicht, maar ik vermijd opnieuw mijn ogen. Zorg ervoor dat je je wattenschijfje niet te nat maakt, want dan blijf je een natte huid houden en het moet wel opdrogen voordat je verder gaat met de volgende stap.

Clinique anti-blemish solutions cleansing foam 

Dit schuim gebruik ik nadat ik mijn huid heb gescrubd en mijn huid heb schoongemaakt met lotion. Ik breng het schuim aan op een washandje of op mijn handen en verspreid het over mijn gezicht met mijn handen. Normaal laat ik het even een paar seconden zitten en daarna was ik het van mijn gezicht af met lauw water. Je huid zal na dit schuim wat zachter en soepeler zijn.

Clinique anti-blemish solutions all-over cleaning treatment

Dit is het laatste product dat ik gebruik in de avond, een nachtcrème. Ik breng de crème altijd normaal aan, zoals ik ook met andere crèmes zou doen. Gebruik niet te veel, want dat is zonde en je hebt meestal maar een heel klein beetje nodig, de crème is namelijk nogal vloeibaar.
Als ik de crème heb aangebracht, ben ik klaar met mijn avondroutine.

Nivea aqua effect voedende dagcrème

Dit is het enige budget product tussen mijn huidverzorgingsproducten. Deze crème gebruikt ik elke ochtend nadat ik mijn huid heb schoongemaakt met lotion, maar voordat ik enkele make-up heb aangebracht. Ik gebruik meestal niet heel erg veel, omdat je huid er wel erg glimmend van wordt, maar je moet ook niet te weinig gebruiken, want het moet nog wel effect hebben. 

Dit zijn de huidverzorgingsproducten die ik sowieso elke dag gebruik. Ik hoop dat ik jullie een beetje kan helpen met het kiezen van een goede huidverzorgingsroutine en dat jullie het leuk vonden om te lezen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten