woensdag 8 oktober 2014

Top 10 liedjes

Vandaag besloot ik om een top 10 te maken en deze keer over mijn lievelingsliedjes op dit moment. Dit zijn dus de liedjes die ik het meest luister en deze wil ik graag even met jullie delen. Ik hoop dat ik jullie, nadat jullie het artikel hebben gelezen, heb aangespoord om deze liedjes te gaan luisteren, want ik word namelijk erg blij van deze nummers!


Frank Sinatra, My Way
1. Frank Sinatra: My Way
Ik heb heel vaak van die momentjes dat ik lekker naar oude muziek ga luisteren. Frank Sinatra is één van mijn favorieten op die momentjes en verdiend daarom de eerste plaats. Dit liedje, My Way, vind ik zo mooi, omdat ik het een best mooi onderwerp vind waar hij over zingt. Het gaat over hoe hij zijn leven op zijn manier heeft geleefd en dat hij daar geen spijt van heeft. Dit liedje is echt een aanrader, het mag dan wel oud zijn, maar het is supermooi! Dit nummer luister ik ook vaak van mijn platenspeler.

2. George Ezra: Cassy O'
Dit liedje heb ik niet zo heel lang geleden ontdekt, maar ik vind het een geweldig nummer! Het is een beetje een country nummer, wat ik tegenwoordig ook ineens heel erg leuk vind. George Ezra vind ik normaal al een erg leuke zanger, maar met dit liedje vond ik hem gelijk nog een stuk leuker!

3. Pharrell Williams: Come And Get It Bae
Pharrell is ook al een erg populaire zanger geworden in het afgelopen jaar. Ook ik vind zijn liedjes erg leuk en vooral deze. Het doet me erg denken aan een al bestaand liedje, maar ik kon nooit op de naam komen, dus ben ik erg blij dat deze nu gemaakt is. Verder vind ik de combinatie van Pharrell Williams en Miley Cyrus (die ook heeft meegedaan aan dit nummer) erg goed en ik hoop dat ze nog een keer zullen samenwerken!
Chef's Special, In Your Arms
4. Chef's Special: In Your Arms
Nog een 'country' nummer. Ik vind akoestische liedjes echt helemaal geweldig en dit nummer vind ik lief, subtiel en ook nog eens supermooi. Als je dit lied van de Nederlandse band Chef's Special nog niet gehoord hebt, moet je dat nu gelijk gaan doen!

5. Arctic Monkeys: Why'd You Only Call Me When You're High
Arctic Monkeys is toch wel een van mijn favoriete rockbands, waar ik ook erg veel ben naar gaan luisteren. Ik vind, ondanks dat het een rocklied is, het erg 'rustig', maar dat neemt het feit niet weg dat ik het een superleuk nummer vind!

6. Michael Bublé: Feeling Good
Dit lied is sinds ongeveer een maand in een reclame gebruikt en toen ik die reclame zag dacht ik gelijk: Wat is dat eigenlijk een leuk nummer! Sinds dien ben ik het weer gaan luisteren, en niet zo'n beetje ook! Het is een jazz nummer en ik raad het zeker aan.
Meghan Trainor, All About That Bass
7. Meghan Trainor: All About That Bass
Het is een paar maanden geleden sinds dit lied uitkwam en vrijwel gelijk viral ging. Meghan Trainor zingt over een positief zelfbeeld van jezelf hebben en dan vooral als je wat voller bent. Ik vind het een geweldig gebaar en ik heb het gevoel dat het veel mensen goed heeft gedaan en dat ook veel mensen het even nodig hadden. Verder vind ik het clipje ook echt geweldig, een echte must-see!

8. Magic!: Rude
Dit nummer is ook al een paar maanden populair en ook ik kan er geen genoeg van krijgen. Nadat ik het clipje had bekeken, beluisterde ik het nog vaker, omdat ik ook het clipje zo leuk vond. Als je deze nog steeds niet gehoord hebt, ga naar YouTube en zoek hem op!

9. Nirvana: Lithium
Nirvana is ook, net zoals Arctic Monkeys, een van mijn favoriete rockbands. Dit liedje heb ik de afgelopen weken het meest beluisterd van deze band. Ik vind de tekst vooral erg pakkend en toch ergens ook nog wel grappig. Ook dit is een aanrader!
10. Roo Panes: Tiger Striped Sky
En dan last but not least, een nummer dat ik pas een week geleden heb gevonden, omdat ik toevallig tussen een paar afspeellijsten op Spotify zat te zoeken. Het is een erg rustgevend, akoestisch nummer en ik ben er echt verliefd op geworden de afgelopen dagen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat je nu misschien wat nieuwe inspiratie hebt als je wat nieuwe muziek wil gaan luisteren!

3 opmerkingen:

  1. Yeessss, I love it!
    Ik heb hier echt naar uitgekeken, ga alles luisteren. Top!!! X tris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zitten zeker een paar super goede tussen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen